חיפוש

פרויקט שביל התפוזים בהוד השרון

תוכן עניינים

פרויקט שביל התפוזים בהוד השרון הוא חלק מפיתוח מתחם 1.4 אשר קיבל את אישורו כחלק מתוכנית הר 2050, תוכנית המתאר של הוד השרון שאושרה ביולי 2017.  

פרויקט שביל התפוזים

הוד השרון ממוקמת במרכז הארץ וגובלת עם פתח תקווה, רמת השרון, רעננה וכפר סבא.
זוהי אחת מהערים הבודדות שנותרו בהן עתודות קרקע מובחרות שערכן צפוי לעלות בטווח הארוך.

בשנים האחרונות מתקיימת בעיר תנופת בנייה וזרם של משפחות צעירות המעוניינות באיכות חיים גבוהה, גישה לכבישים ראשיים ולתחבורה ציבורית והזדמנויות תעסוקה סמוכות, שוטף את העיר.

רכישת קרקע במתחם שביל התפוזים מהווה הזדמנות עסקית מצוינת למשפחות וליחידים המעוניינים להבטיח לעצמם השקעה מניבה באחד מהמקומות המבוקשים ביותר שיש כיום בארץ.

הערכת כדאיות ההשקעה במתחם שביל התפוזים בהוד השרון

האתגר העיקרי העומד כיום בפני שוק הנדל"ן הוא מחירי הדיור המופקעים. המחירים ממשיכים לעלות ומשפחות ישראליות רבות ויתרו על החלום של רכישת נכס נדל"ן בעתיד הקרוב.

עם זאת, כדי לנצל את מחירי הנדל"ן הנוסקים ואת מצב השוק הנמצא בשגשוג, השקעה בקרקעות עם תוכניות פיתוח מתקדמות, ללא הרשאות מגורים, היא הפתרון. רק כך אפשר להגיע לרכישת קרקע להשקעה.
לנצל כעת מחירים נמוכים יחסית וליהנות מעליית מחירים לאחר הבניה.  

כשמשווים עלות קרקע הנמצאת בשלבי היתרים מתקדמים לחלקות בודדות הקיימות עדיין בסביבה וניתן לבנות עליהן באופן מידי, ניתן לראות כי האופציה הראשונה היא המשתלמת יותר. כשלוקחים בחשבון את עלויות הבניה הצפויה, ניתן לראות כי עליית הערך של הקרקע מובטחת.

תוכנית הפיתוח של שביל התפוזים כוללת אזור מגורים אשר נבנה בסטנדרט בניה גבוה המשלב איכות חיים גבוהה האופיינית להוד השרון, גינות ציבוריות ופארקים איכותיים וקרבה לשכונות עם בתים צמודי  קרקע, בהן שכונת גלגל המזלות ומושב גני עם.

לגלות את פוטנציאל הצמיחה של שביל התפוזים ולזהות הזדמנות

מתחם שביל התפוזים בהוד השרון מציע הזדמנות עסקית משתלמת המבוססת על שני גורמים מרכזיים.
ראשית, המתחם כבר משמש כיעד אטרקטיבי ומבוקש עבור משפחות רבות, ומתהדר במוניטין יוקרתי.

בנוסף, הקרקעות החקלאיות הצמודות למתחם יופשרו בקרוב על ידי הוועדה המחוזית וכבר נכללות בתוכנית המתאר של הוד השרון. דבר זה סולל את הדרך לבניית אלפי יחידות דיור על הקרקעות הללו.

מכיוון שהוד השרון כבר חווה ביקושי שיא לדיור, סביר להניח שהביקוש הזה רק ילך ויגבר עם תחילת הבנייה במתחם זה.

על פי הערכות של שמאים ואנשי מקצוע, גם אם אישורי ההפשרה יתקבלו רק בעוד מספר שנים, המשקיעים הנוכחיים עדיין יכולים לצפות לרווחים נאים של כמה מאות אחוזים. לאור הסבירות שהביקוש לנדל"ן ימשיך לעלות בשנים הקרובות, רכישת קרקעות היום עשויה להניב תשואה משמעותית על ההשקעה ואולי אף לשלש את עצמה.

שביל התפוזים הוד השרון
שביל התפוזים הוד השרון

מעמדו המשפטי של מתחם שביל התפוזים בהוד השרון

כדי להעריך את כדאיות ההשקעה, כדאי לבחון את יישום התוכנית לפיתוח השכונה.
בשנת 2017 אושרה תוכנית המתאר הכוללת של הוד השרון, הידועה גם כתוכנית הר 2050, שכללה את תוכנית שביל התפוזים. הקרקעות בשכונה זו הן בבעלות פרטית וממתינות כעת לאישור הפשרה ואישור לשינוי ייעודן לנדל"ן למגורים.

ארבע שנים לאחר מכן, בשנת 2021, אישרה הוועדה המחוזית את התוכנית ובכך נסללה הדרך להגשת תוכנית מפורטת לאישור נוסף. התוכנית אמנם צריכה עדיין לעבור את שלב ההתנגדויות ולקבל אישור סופי, אך התהליך מלמד על כך  כי הקרקע תיועד למגורים עם זכויות ואישורים לייעוד זה.

מתחם שביל התפוזים צפוי לכלול מבני מגורים בני 2 עד 6 קומות לצד מבנים קיימים, וכן מבני מסחר, פארקים וגינות ציבוריות. שירותים אלו נועדו לענות על צרכי הקהילה המתפתחת ולשפר את איכות החיים שלה באופן כללי.

הערכת כדאיות ההשקעה בשביל התפוזים בהוד השרון

אנשים רבים מהססים לפני שהם משקיעים בקרקע שעדיין לא הופשרה. עם זאת, ניתוח מדוקדק יותר מגלה כי השקעה בתוכנית כמו שביל התפוזים, שכבר נמצאת אצל הוועדה המחוזית, עשויה להתברר כשהשקעה בטוחה יותר מכל השקעה אחרת.

זאת בשל העובדה כי אין סיבה שייעוד הקרקע לא ישתנה. מה גם שהשקעה באפיקי השקעה חלופים עשויים להיות כרוכים בהוצאות נוספות. לדוגמא, השקעה בנכסים מניבים או בנדל"ן מחייבת תחזוקה והשקעה בקופות גמל או בבורסה אינה בטוחה ועלולה לגרום להפסד כספי לפני התשואה המובטחת.

עתודת הקרקע בישראל הולכת ופוחתת בהתמדה, מה שהופך את ההשקעה בקרקע להחלטה נבונה, במיוחד בזמן הנוכחי. בעת ביצוע השקעה כזו, חשוב להסתכל עליה בראייה ארוכת טווח.
חיפוש אחר הקרקע המשתלמת ביותר שתניב את התשואה הגבוהה ביותר.

בישראל, בעיקר באזורי ביקוש  כמו הוד השרון, יש מעט הזדמנויות להשקעות מסוג זה. השקעה בפרויקט כמו שביל התפוזים ממזערת את הסיכון להפסיד את כספי ההשקעה ולבצע בחירה גרועה, בעוד שהגדלת הסבירות לתשואה והחזרת ההשקעה גבוהות יותר.

בדיקות הכרחיות לפני החתימה על העסקה

כמו בכל עסקה, כך גם בעסקאות נדל"ן, מומלץ ואף הכרחי לערוך בדיקות מקדימות לפני רכישת הקרקע.
בדיקות אלו יכולות לתקף את החלטת הרכישה, להעניק ביטחון בביצוע העסקה ולהבין את יתרונותיה.

אחת הבדיקות החשובות היא עיון בתוכנית שהוגשה לוועדה המחוזית. כך אפשר לקבל מושג על מעמד הקרקע, מה התוכניות לגביה והאם קיים כבר תאריך הפשרה, אם בכלל.

בדיקה נוספת שהכרחי לעשות היא בחינה כוללת של גודל השטח והמיקום שלו בפועל, כדי לקבל הערכה עדכנית. בנוסף, כדאי לברר את רמת הצפיפות הצפויה בשכונה החדשה שתאפשר להעריך את רמות הביקוש.
שכונות בצפיפות נמוכה יותר מעניקות איכות חיים גבוהה יותר, מה שמושך שוכרים וקונים ומביאות למחירי נכסים גבוהים יותר.

בעת ביצוע עסקה כזו, יש צורך בדרך כלל לגייס עורך דין או חברה מלווה כדי לשמור על האינטרסים של הקונה. חיוני לבחור בקפידה את האנשים איתם משתפים פעולה כדי להבטיח התאמה בין אישית, שקיפות ואמון.

איסוף מידע רב ככל האפשר לפני החתימה על החוזה, ישמור על הקונים ועל ההשקעה שלהם בעתיד.
ואין לזלזל במשמעות הקשר שנוצר במהלך הייצוג מול הרשויות, בניסיון ובמומחיות של האנשים המלווים, שכן סביר להניח שיהיה צורך בשירותיהם גם בעתיד.

למי מתאימה רכישת קרקע להשקעה במתחם שביל התפוזים?

היתרון העיקרי של השקעה בקרקע הוא העלות הזולה שלה המספקת הזדמנות שווה למי שמחפש תשואות גבוהות מנדל"ן לטווח הארוך. הזדמנות זו פתוחה למשפחות צעירות המעוניינות להגדיל את הכנסתם בשנים הקרובות, כמו גם למשקיעים פרטיים או יזמים המזהים את פוטנציאל ההשקעה בקרקע.

משקיעים כאלה יכולים למנף את ההזדמנות הזו כדי לקבל את ההחלטה להשקעה הרווחית ביותר הקיימת כיום בשוק.

מכיוון שעלות ההשקעה נמוכה, יכולים לרכוש את הקרקע גם מי שאין לו הון עצמי. יתכן גם ולא יהיה צורך לקחת משכנתא או הלוואות שונות כפי שנדרש לרוב בעת רכישת נכסי נדל"ן אחרים. בעזרת חברת ניהול מקצועית ניתן לקבל ערבויות כספיות, ליהנות מהמומחיות שלה ומהגישה התומכת והאמפתית שלה כדי להבטיח שההשקעה בסופו של דבר תבטיח תשואה מניבה והשקעה טובה לעתיד.

מעוניינים להשקיע בקרקע בהוד השרון? השאירו פרטים ונחזור אליכם עם כל הפרויקטים הכי מעודכנים.
בנדל"ן הארץ תוכלו למצוא את כל המגמות הכי חמות בשוק הנדל"ן ותוכלו לדעת את כל מה שצריך על השקעה בנדל"ן בכלל ועל קרקע בהוד השרון בפרט.

שאלות נפוצות על קניית דירה

בהחלט. היא ממוקמת במרכז הארץ, בשכנות לערים מרכזיות נוספות והתושבים בה יכולים ליהנות משירותים עירוניים מגוונים כגון מרכזים מסחריים, קניונים, תחבורה ציבורית ואיכות חיים ברמה גבוהה

השקעה בדירה שונה מהשקעה בקרקע. רכישת קרקע מאפשרת לאנשים עם הון עצמי נמוך יחסית להשקיע בנכס עם פוטנציאל רווחי עצום

שווי הקרקע מושפע ממשתנים רבים, כאשר העיקריים שבהם הם מיקום הקרקע ביחס לעיר, היקף הפיתוח והרמה שלו, היתרי הבניה שניתנו לו, היקף גבולות הבניה ועוד

רכישת קרקע היא עסקה משמעותית וגדולה ורוב האנשים יתקשו לדעת מה לבדוק לפני הרכישה. מומלץ לפנות לחברה מקצועית המכירה את התחום ויכולה לייעץ ולהבטיח עסקה משתלמת ללא סיכונים מיותרים

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות