חיפוש

קרקע בהוד השרון – כל היתרונות להשקעה

תוכן עניינים

למה כדאי להשקיע בקרקע בהוד השרון?

  • הוד השרון קרובה לתל-אביב ולנתיבי תחבורה מרכזיים, כביש 6, כביש 4, כביש 20 וכביש 531, גורמים אלו הופכים אותה לעיר מבוקשת
  • ישנו גידול באוכלוסייה המקומית בעיקר של משפחות ומשפרי דיור, לעומת זאת אין מספיק מקומות מגורים ושטחי מסחר ותעסוקה. ההתנגשות בין שני הדברים מעלה את מחירי הנדל"ן במקום.

מדוע כדאי להשקיע בקרקע בהוד השרון?

קרקע בהוד השרון – אפשריות השקעה

כאשר מדברים על קרקע בהוד השרון למטרות השקעה רוב האופציות הזמינות לכך הן קרקעות חקלאיות. חלקן נמצאות בתהליך הפשרה ומחכות לאישור בנייה, וחלקן כבר הופשרו ויש אישור לבנות עליהן. מחירי ההשקעה לקרקעות בתהליך הפשרה נעים בין 200,000 לבין 500,000 ₪. קרקעות אלו צפויות להגדיל את ערכן פי 3-4 מהמחיר ההתחלתי שלהן. לפניכם רשימה של אפשריות השקעה שונות בקרקע בהוד השרון:

תוכנית הוד הירקון/נוף הירקון

אחת האפשרויות לקניית קרקע בהוד השרון היא השקעה בקרקע בפרויקט נוף הירקון. שטח המתחם הוא 600 דונם אשר ממשיכים את השכונות רמות מנחם ורמות הדר. מתכננים לבנות עליו כעשרת אלפים יחידות דיור אשר כל אחת מהן תעלה בהמשך כ-3 מיליון ₪ ויותר. בשלב זה הפרויקט נמצא בתהליך אישור ותכנון אצל המועצה הארצית לתכנון ובנייה. ב-2020 עיריית הוד השרון החליטה להשהות את התקדמות הפרויקט במסלול המהיר בו הייתה ולהחזיר אותה למסלול הרגיל ולטיפול של הוועדה המקומית. תוכנית נוף הירקון היא חלק מתוכנית הר 400, בה מתוכננים להקים פארק עירוני יחד עם אגם אקולוגי וגן לאומי, בנוסף ל-6,000 יחידות דיור.

  • הר 400

אחת התוכניות בנוגע להפשרת קרקע בהוד השרון היא תוכנית הר 400. הוועדה הארצית מקדמת את הפרויקט במסגרת תמ"א 1/48 לכן כרגע התוכניות לבנייה באזור נמצאות בשלבי אישור מתקדמים של תהליך הפשרת קרקעות. למרות זאת הקרקע עדיין אינה זמינה לבנייה מאחר ועדיין יש צורך באישור של הוועדה המחוזית.

מתחם שביל התפוזים

אחת האפשרויות המעניינות להשקעה בקרקע בהוד השרון היא רכישת חלק מהקרקע של מתחם שביל התפוזים. קרקעת הפרויקט מוגדרת באזור פיתוח עירוני ובמסגרת הפרויקט אפשר לרכוש קרקע בגודל 120 מ"ר מתוך 600 הדונם אשר עליהם חל הפרויקט. שטחו של הפרויקט נמצא באזור הדרום-מזרחי של הוד השרון והוא חלק משכונת שביל התפוזים. בגלל שהאזור מאופיין בדירות צמודות קרקע יש סבירות גבוה ששאר הדירות אשר יבנו במקום גם יהיו כאלו. התוכנית לבנייה על הקרקע נמצאת בשלב של בניית תוכנית מתאר לקרקע לכן אין עדיין אישור לבנות עליה.

הר 1302

אחת התוכניות אשר נמצאות בשלב מאוד מתקדם בתהליך הפשרת קרקע בהוד השרון היא תוכנית הר 1302, אשר נקראת גם "ציר החינוך". למעשה, התוכניות לקרקע מאושרות לבנייה וחלקים ממנה נמצאים בתהליך מתקדם של קבלת היתר בנייה. צפויים לבנות על הקרקע, ששטחה 178 דונם, כ-1,300 דירות מגורים בבניינים בגבהים שונים.

הר 1202

עוד אפשרות להשקעה בקרקע בהוד השרון נמצאת בפרויקט 1202 הנמצא באזור הצפון-מזרחי של הוד השרון. שטח הפרויקט הוא חלק ממתחם 531. הקרקע שינתה את יעודה לקרקע לבנייה, והוועדה המחוזית עובדת על תוכניות במקום, אך עדיין אין אישורי בנייה בשטח. בגלל המצב המתקדם של התוכנית, השקעה בקרקע בהוד השרון דרך פרויקט זה נמצאת בסיכון נמוך להפסד.

האזור מחולק לשלושה גושים. הגוש הראשון והשני (6408 ו-6409) מיועדים בעיקר למטרות של מסחר ותעסוקה, ובחלקם למבנים ציבוריים ומקומות מגורים. הגוש השלישי (6410) מיועד בעיקר למגורים. לפי התוכניות צפויים לבנות במקום כ-4,000 דירות, לצד 40,000 מ"ר של אזור מסחרי ו-230,000 מקומות תעסוקה.

נגן וידאו אודות פרוייקט הוד השרון 1202

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות