חיפוש

תמ"א 70 ראשון לציון – פרויקט מטרו

תוכן עניינים

יש גידול בקצב הצמיחה של העיר אך השטחים עליהם ניתן לבנות ולהרחיב אותה בהתאמה הם מעטים. לכן שטחים רבים באזור עוברים שינוי יעד, ואחד הפרויקטים נקרא תמ"א 70. שהיא תוכנית מתאר ארצית לאזור מסביב לתחנת המטרו המתוכננת בראשון לציון.

מה מיוחד בהשקעה של הפרויקט בראשון לציון?

ראשון לציון מוגדרת כעיר הרביעית בגודלה בישראל והיא ממשיכה לגדול ולהתפתח. זאת בעקבות הגידול באוכלוסיה המקומית אשר נובע מהביקוש הרב למגורים באזור. אותו גידול באוכלוסייה מוביל לכך שמחירי הנדל"ן במקום נמצאים בעלייה.

אחת התוכניות להתרחבות העיר היא תמ"א 70. התוכנית תרחיב את האזור הצפון-מזרחי של ראשון לציון , ולפיה יבנו אלפי יחידות דיור חדשות.

בעקבות אישור קו המטרו M1 יש סיכוי מאוד גדול שינתנו אישורים לבנייה של מקומות דיור, מסחר ותעשייה לצד אותן תחנות של המטרו. אחת מתחנות המטרו צפויה להיות בראשון לציון, לכן יש צפייה שיבנו מסביבה בשטח של תמ"א 70.

לפי המצב ברחבי העולם, קרקעות ומקומות מגורים אשר נמצאים סביב לתחנות מטרו הם מאוד מבוקשים ותמיד מעלים את ערכם.

פרויקט תמ"א 70 ראשון לציון

מה מטרתו של הפרויקט מטרו?

המטרה של תוכנית תמ"א 70 היא ליצור סביבה עירונית מתפקדת סביב עורק תחבורתי חשוב שהוא קו M1. השטח של הפרויקט קרוב לכביש 6 וכביש 4, המרכז הרפואי אסף הרופא, וכמו כן גם למרכזי בילוי בראשון לציון. דרך תחנת המטרו העתידית ניתן יהי להגיע תוך כמה דקות לתל-אביב ולשדה התעופה בן-גוריון.

יש סיכוי גבוה לכך שהקרקע של פרויקט תמ"א 70 תופשר ותאושר לבנייה, מתוך העובדה שהשטח של הפרויקט הוא אחד מעתודות הקרקע האחרונות בעיר, לכן כל ניסיון לפתח את העיר מכיוון צפון מזרח מכיל את האזור של הפרויקט. מעבר לכך, העליה בביקוש למקומות מגורים לצד המיעוט של אזורים המאושרים לבנייה לשם כך מעלה את הסיכויים להפשרת הקרקע.

תהליכי הפשרת הקרקע של תמ"א 70 נמצאים בשלבים הראשונים, לכן כדאי מאוד להשקיע באזור זה עכשיו. הסיבה לכך היא שעלויות הקרקע באזור הן מאוד נמוכות, וערכן רק יעלה בהמשך ככל שתהליך הפשרת הקרקע יתקדם. לכן השקעה עכשיו תוביל לתשואה מאוד גבוהה אחר-כך. זאת לעומת התשואה הנמוכה יותר שתתקבל לאחר שהקרקע תמצא בשלבים מתקדמים של הפשרתה.

פרויקט תמ"א 70 אם נדל"ן הארץ

קבוצת נדל"ן הארץ מתמחה בשיווק קרקעות ברחבי הארץ. איתנו תצמאו את הפוטנציאל הגדול להשקעה בקרקע בראשון דרך פרויקט המטרו. השאירו לפרטים נוספים על הפרויקט צרו איתנו קשר ונחזור אליכם אם הצאה מושכת להשקעה בקרקע עבור הפרויקט.

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות