חיפוש

קרקע למכירה ממה כדאי להיזהר?

תוכן עניינים

אז אתם עומדים לפני רכישה של קרקע למכירה – אבל חוששים לעשות את הצעד הסופי? בעת ביצוע עסקאות שכאלו, אי אפשר להיות זהירים מדי, ואין ספק שיש מספר דברים שכדאי להיזהר מהם לפני שאתם רוכשים את הקרקע אשר מוצעת לכם למכירה. המשיכו לקרוא כדי לגלות את כל סימני האזהרה שאסור להתעלם מהם.

עלות מותאמת לגודל, מטרת ומיקום השטח

אם העלות של הקרקע למכירה מתומחרת באופן גבוה מדי, או לחילופין, באופן זול באופן משמעותי מהמחיר המוערך, מדובר בסימן שעשוי להיות מדאיג. איך תדעו מהו המחיר הממוצע והצפוי לקרקע באזור שבו אתם שוקלים לרכוש קרקע? התשובה היא פשוטה – תוכלו למצוא מידע על עסקאות מקרקעין אחרות אשר בוצעו באזור, כולל גודל הקרקע, מטרתה ומיקומה, כדי לבצע השוואת מחירים ולהבטיח שהעסקה שמציעים לכם היא לא רק משתלמת והוגנת, אלא גם הגיונית (מחיר נמוך מדי עשוי להעיד על בעיה בשטח שאינה גלויה או מדווחת לכם).

טיפ חשוב: כאשר אתם מבצעים את הבדיקה ההשוואתית של הקרקעות מסביבכם, ודאו מה הם הייעודים של כל קרקע, על מנת לוודא שההשוואה מתבצעת כראוי. קרקעות למגורים לא תמיד יעלו כמו קרקעות למשרדים ומסחר, או קרקעות לחקלאות, וכמובן שכל קרקע למכירה צריכה לשמור על ייעודה אלא אם כן אתם משנים את סוג הקרקע לפי חוק.

 

קרקע למכירה שהבעלות עליה השתנתה לעיתים תכופות

קרקע למכירהברישומי המקרקעין הציבוריים תוכלו למצוא עוד פרט חשוב לגבי הקרקע שבה אתם מעוניינים: רישומי הבעלות, כלומר, מי רכשו את הקרקע לפני האדם שמוכר לכם אותה כעת. אם תמצאו רשימה ארוכה מאוד של אנשים או גופים שהיו בעלי הקרקע, חשוב לא להתעלם מכך, שכן יכול להיות שהעברת בעלות תכופה מעידה על בעיה בקרקע שאף אחד מהבעלים לא הצליח להתמודד איתה – קרקע לחקלאות, למשל, צריכה להיות במצב טכני מסוים כדי להיות רווחית ומניבה. תוכלו גם להגדיל ראש ולפנות לבעלי הקרקע הקודמים (לפני אלו שמחזיקים בקרקע כעת), כדי לברר מולם מה הם יכולים לספר לכם אודות הקרקע למכירה שבה אתם מעוניינים.

 

 

קרקע שאינה מפותחת כבר שנים רבות

כאמור, לכל קרקע יש ייעוד – ולכן, אם הקרקע המוצעת למכירה אינה מממשת את ייעוד זה, כדאי להתעניין ולבדוק מה מנע את ההתפתחות הזו. למשל, קרקע למגורים שבה פרויקט בנייה מתעכבים, קרקע לתחבורה שבה לא נסללים כבישים וכדומה.

שאלות נפוצות על קרקע למכירה

שלושה דגשים עיקריים שיש להיזהר בעת רכישת קרקע הינם: עלות מותאמת לגודל, מטרת ומיקום השטח.

ברישומי המקרקעין הציבוריים תוכלו למצוא עוד פרט חשוב לגבי הקרקע שבה אתם מעוניינים: רישומי הבעלות, כלומר, מי רכשו את הקרקע לפני האדם שמוכר לכם אותה כעת.

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות