חיפוש

חישוב תשואה בנדל"ן – איך מחשבים תשואה בנדלן

תוכן עניינים

מהו חישוב תשואה בנדל"ן?

חישוב תשואה נדל"ן הוא שיקול חשוב למשקיעי נדל"ן, שכן הוא יכול לעזור להם להבין את התשואה הפוטנציאלית על השקעתם בנכס וכך יעזור להם להבין האם הנכס אכן שווה את כספי המשקיעים.

מהי תשואה?

תשואה היא מדד להכנסה או הרווח שנוצרו מהשקעה, והיא מתבטאת בדרך כלל כאחוז הרווח מסך ההשקעה מצד המשקיע. למשל, אם אני מלווה לאדם מאה שקלים והוא מחזיר לי בתמורה, לאחר שנה, מאה ועשרה שקלים, התשואה על ההשקעה שלי הינה עשרה שקלים, או עשרה אחוזים.

בהקשר הספציפי של נדל"ן, ניתן לחשב תשואה במספר דרכים שונות, בהתאם לסוג הנכס ואסטרטגיית ההשקעה הספציפית. הסיבה שיש דרכים רבות לחישוב תשואה בנדל"ן היא, שישנה מורכבות בסיסית בהערכת שווי הנכסים בנדל"ן, והתשובה לשאלה "מה שווה הנכס" משתנה בהתאם לאופי החישוב.

מה צריך לדעת על חישוב תשואה בנדלן?
מה צריך לדעת על חישוב תשואה בנדלן

איך מחשבים תשואה לנדל"ן?

ישנן מספר דרכים לחישוב תשואה בנדל"ן. אחת הדרכים לחישוב תשואה לנכס, היא מצב בו מדובר בנכס להשכרה. במצב זה, השיטה היא לחלק את ההכנסה השנתית מדמי שכירות בשווי הכולל של הנכס.
לדוגמה, אם נכס שווה שני מיליון שקלים, והוא מייצר מאתיים אלף שקל של הכנסה מדמי שכירות בשנה, התשואה תהיה בשיעור של עשרה אחוזים.

חישוב זה יכול להיות שימושי עבור משקיעים המעוניינים לרכוש נכס להשכרה ולהחזיק בו לטווח ארוך, שכן הוא מאפשר להם להעריך את התשואה הפוטנציאלית על השקעתם.

דרך נוספת לחישוב תשואה להשקעה בנדל"ן היא להתחשב בתזרים המזומנים שיוצר הנכס. תזרים מזומנים הוא ההפרש בין ההכנסה שיוצר הנכס לבין ההוצאות הכרוכות בבעלותו ובהפעלתו.
כדי לחשב תזרים מזומנים, תצטרכו להתחשב בהכנסות מהשכרת הנכס וכן בכל מקורות הכנסה אחרים כגון דמי חניה, ככל שזו ניתנת להשכרה. כמו כן, יש לקחת בחשבון הוצאות כגון ארנונה, ביטוח, תחזוקה ותיקונים.
הנתון המתקבל מייצג את תזרים המזומנים שנוצר על ידי הנכס. כדי לחשב את התשואה, ניתן לחלק את תזרים המזומנים בערך הכולל של הנכס. בנוסף לשיטות אלו, קיימות מספר דרכים נוספות לחישוב תשואה עבור השקעות נדל"ן. לדוגמה, ניתן להתייחס להכנסה התפעולית נטו של הנכס (NOI), שהיא ההכנסה ברוטו של הנכס בניכוי הוצאות התפעול שלו. ההכנסה התפעולית נטו משמשת לעתים קרובות כמדד לרווחיות של נכס להשכרה, והיא יכולה להיות מדד שימושי לחישוב התשואה בנדל"ן.

אפשרות נוספת היא לשקול את שיעור ההיוון של הנכס. שיעור ההיוון מחושב על ידי חלוקת ה-NOI בערך הנכס. זה יכול להיות מדד שימושי לתשואה, שכן הוא לוקח בחשבון הן את ההכנסה שנוצרת מהנכס והן את ערכו.
בסופו של דבר, הדרך הטובה ביותר עבורכם לחישוב תשואה להשקעה בנדל"ן תהיה תלויה באסטרטגיית ההשקעה הספציפית ובסוג הנכס הנבחן על ידכם. חשוב שתשקלו היטב את כל הגורמים הרלוונטיים ושתשתמשו בשיטה המתאימה להשקעה הספציפית עבורכם. על ידי הקדשת זמן לחישוב התשואה, משקיעי נדל"ן, כמוכם, יכולים לקבל החלטות מושכלות לגבי ההשקעות שלהם ולמקסם את ההחזר הפוטנציאלי שלהם על ההשקעה.

איך מחשבים תשואה בנדלן?
איך מחשבים תשואה בנדלן?

אודותינו

מעוניינים להתחיל להשקיע בנדל"ן אך לא בטוחים כיצד עליכם לעשות זאת? אצלנו, בנדל"ן הארץ, ניתן למצוא מידע אודות השקעות נדל"ן רבות ברחבי הארץ.
אצלנו תוכלו לקבל את כל המידע הנדרש עבורכם לצורך השקעה מושכלת בנדל"ן, כולל פירוט תוכניות הבניה, הערכות שמאי, אישורי וועדות משנה ואף מתן מענה על שאלות ספציפיות שלכם.

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

למי זה מתאים בכלל להשקיע בנדל"ן?
מהו האפיק נדלן הטוב ביותר להשקעה?

בעולם הפיננסים המתפתח במהירות, הנדל"ן התגלה כמכרה זהב של הזדמנויות השקעה משתלמות. פוסט זה בבלוג חוקר את הערוצים הרווחיים ביותר של השקעות נדל"ן, ושופך אור

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות