חיפוש

איך לבחור דירה להשקעה?

תוכן עניינים

כולנו עובדים קשה יום אחרי יום בעבודה, מתאמצים כדי לפרנס את עצמנו ולחסוך כמה שיותר כסף שישרת אותנו ואת משפחתנו עכשיו ובעתיד. רבים מאיתנו לוקחים בשלב מוקדם יחסית משכנתא לצורך מימון רכישת בית עבור עצמנו אך אחת ההשקעות הבטוחות ביותר והרווחיות ביותר שאפשר להעלות על הדעת היא דווקא קניית דירה להשקעה.

מהי דירה להשקעה

דירה להשקעה היא דירה אותה קונים לצורך רווח חודשי קבוע או לחילופין לצורך מכירתה בעתיד, ולא לשם השימוש הפרטי שלנו בה כיום. המנגנון פשוט: במקום לקנות דירה עבור עצמנו ולשלם עבורה את החזרי המשכנתא ממשכורתנו החודשית, נוכל להשכיר את הדירה לאחר, ולשלם את המשכנתא מתשלומי השכירות החודשיים, ולרוב גם יישאר בידינו רווח כספי כלשהו.

דירה להשקעה נחשבת לאחת מהשקעות הנדל"ן הבטוחות ביותר והיציבות ביותר ממגוון סיבות: ראשית, לאחר רכישת הדירה ותשלומי השכירות והמשכנתא – הדירה עצמה נותרת בסופו של תהליך בידינו, ויחד עימה גם ערכה כמובן. בנוסף על כך, כדי להתמודד עם המחסור בדירות בארץ מאפשרת המדינה לבנקים לאשר נטילת הלוואות משכנתא בשווי אחוז גבוה מהנכס – לעיתים אף למעלה מ70%, מה שיאפשר לנו באמצעות מקדמה לא מנופחת לרכוש דירה ולשלם את שוויה מתוך תשלומי השכירות.

דירה להשקעה

 

איך לבחור דירה להשקעה?

דווקא בשל הרווח הפוטנציאלי לעומת המחיר החמור של כישלון ההשקעה בדירה, חשוב מאוד להבין כיצד כדאי לבחור דירה להשקעה – מה יהיה מיקום הדירה? מי יגור בה? כיצד מחשבים רווח מדירה להשקעה? כל אלו ועוד הן שאלות שעלינו לשאול את עצמנו בבואנו לרכוש דירה להשקעה.

ראשית, בניגוד אולי לאינסטינקט הברור מאליו שלנו לתת את הדעת על הרווח הפוטנציאלי שיגיע אלינו מהשכרת הדירה, חשוב לשים לב – כיצד נרוויח את הכסף, או במילים אחרות כיצד בדעתנו להשכיר את הנכס. רבים כלל אינם נותנים את דעתם לדוגמא לסוג האוכלוסייה לה הם מבקשים להשכיר את דירתם, ואת האפשרות העומדת לרשותם לשלם באופן מבטיח. לא הרי דירת סטודנטים כהרי דירה עבור משפחה בראשית דרכה או משפחה מבוססת.

בנוסף, חשוב לתת את הדעת על מיקומה של הדירה ממספר היבטים: דמיינו שכל פעם ששוכר הדירה מתלונן על משהו תיאלצו ליסוע במשך שעות ארוכות כדי לטפל בתקלה – הדבר יפגע משמעותית בשגרת חייכם, על כן לעיתים דירה קטנה יותר בקרבה למקום המגורים שלכם עדיפה על דירה גדולה יותר במרחק רב.

בנוסף לכל אלו – חשוב כמובן לשים לב לפני הכל גם לשווי הנכס אותו קונים. אם בכוונתנו לשלם את שוויה של הדירה באמצעות השכרתה, הרי שעלינו לתת את הדעת מלכתחילה על הכסף שנקבל מהדירה כל חודש, לתת את הדעת על המיסים שנצטרך לשלם ועל הוצאות שוטפות – ולוודא שאכן נוכל לעמוד בתשלומי המשכנתא עבור שווי הדירה.

שאלות נפוצות על דירה להשקעה

יש מספר פרמטרים שנלקחים כאשר מעוניינים לרכוש דירה להשקעה, כגון, מיקום, רווח פוטנציאלי ועוד

דירה להשקעה מבטיחה הכנסה חודשית קבועה או רווח עתידי בעת המכירה. המטרה היא להחזיר את תשלומי המשכנתא החודשיים מהשכירות. 

שתפו:

השאירו פרטים והישארו מעודכנים לכל הפרויקטים החדשים

מאמרים נוספים:

למי זה מתאים בכלל להשקיע בנדל"ן?
מהו האפיק נדלן הטוב ביותר להשקעה?

בעולם הפיננסים המתפתח במהירות, הנדל"ן התגלה כמכרה זהב של הזדמנויות השקעה משתלמות. פוסט זה בבלוג חוקר את הערוצים הרווחיים ביותר של השקעות נדל"ן, ושופך אור

השקעה בקרקע חקלאית כהשקעה בנדל"ן
שינוי יעוד קרקע

כאן נבחן את התהליך המורכב של הפיכת קרקע חקלאית לקרקע בנייה רוויה – נושא בוער עבור מתכנני ערים ושוחרי איכות הסביבה כאחד. הוא דן בהשלכות